יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

משפחה מעושרת...

ניקול חזרה לאחר שבועיים מחו"ל עם מזוודה מלאה בבייבי מותגים למישל שם בדוי כלשהו ראידמן- אותה אחת ש"כיכר המדינה הוא מגרש המשחקים שלה" לדברי האם... לא עברו כמה דקות של מדידת פריטי ה"דיור" והילדה הוחזרה, למורת רוחה, ללול לצפות ב"דורה", אבל אל דאגה מחכה לך "קוואלטי טיים" עם אמא בצילומים למגזין "מאמא"... כל תינוקת וזמן האיכות שלה...
ניקול לא ממש מתייחסת, לא לאמא שלה ולא לבת שלה. היא בהחלט מתייחסת לזוגות הנעליים הממותגות שלה, לבגדים ולאביזרים שלה. היא דוברת רוסית, עברית ומותגית. כל מילה שניה שלה זה "דיור" או "לואי ויטון", "ברברי" וחבריהם. אני חושבת שניקול בכלל לא מעושרת אמיתית. מעושרת אמיתית לא צריכה להגיד כל הזמן שהיא נועלת לואי, מעושרת אמיתית מקרינה לואי, אבל לא חשה את הצורך לדבר עליו כל רגע. לא ברור למי גברת ניקולואי מנסה להוכיח משהו עם כל המותגיות הבלתי פוסקת הזו, אבל משום מה, נראה שזה בעיקר לעצמה!
"אני צריכה לקנות למישל בייבי דיור בשביל שלא תגיד שיש לה אמא זבל" אמרה ניקול ובטח התבלבלו לה המילים והיא התכוונה להגיד:" אני צריכה לקנות אמא, לבייבי מישל, בשביל שלא תגדל להיות זבל עם "דיור" . לדעתי בייבי מישל היתה שמחה לאמא חמה, דואגת, אחת כזו שנמצאת שם בכל רגע בשבילה, גם אם זה אומר לקבל לואי ביטון משוק הכרמל!!
ענבר היא אמא טובה, או לפחות היא חושבת שהיא אמא טובה בזה שהיא מחנכת את הבת שלה לדאוג לעצמה. לפעמים ללמד את הילד יותר מידי דברים של עשה/ אל תעשה ועל הדרך להפחיד אותו, עלול לגרום לו לבעיות בעתיד. לדוגמה, לתת לבת שלך רק פעם בשבוע משהו מתוק, ולהרגיל שמיד צריך לאזן את המתוק עם פרי או ירק, ולאכול לפי פרמידת מזון מאוזנת מכל אבות המזון, זה מתכון לחיים בריאים, אך גם מתכון להפרעות אכילה. או כאשר הילדה אומרת שאסור להרים אותה מהידיים לנדנוד אנושי כי היא יכולה לפרוק את הכתף, זה סימן להיפוכונדריה קרבה וחרדתיות יתר בגיל ההתבגרות ( לפי הניתוח הפסיכולוגי שלי כמובן...) אז נכון שהילדה הפיצית הזו ממש כבר יודעת לשמור על עצמה, אבל מי רוצה לשמור על עצמו כל הזמן מפני החיים עצמם??
עוד ילדה של אמא זו לאה פאן לי, שהצליחה להדאיג אותי כשבחרה להסריט את אמא שלה רק ליתר ביטחון שישאר זיכרון לנכדים. אני יכולה להבין את החרדתיות של לאה, החיים שלה לא תמיד היו זר של שושנים. הסיפור הכואב על האב שנפטר בגיל צעיר, האם ניצולת השואה שבגיל שש עקרו ממנה את שני הוריה ולקחו אותה ואת אחותה התאומה לניסויים אצל דר' מנדלה. לגדול עם ניצולי שואה זה לא דבר פשוט, יש שם המון צלקות שסביר להניח עוברות מאם לביתה... החיים לא היו כל כך פאן גדול עבור הבחורה הזו ואני שמחה שהיא מאושרת למרות העצב מהילדות. צחי בעלה של לאה אולי נותן לה ביטחון אבל הוא בכל זאת בעיקר בעל טלפוני, לפחות יש לה את שני הילדים ואת מרינה (בוטוקס) ויהודית (פילינג) שיאירו את עיניה וימתחו את פניה. רק דבר אחד אני לא מבינה, איך אישה שאומרת משפטים כמו: " הכל מסתדר אחרי שאת שלמה עם עצמך" מצליחה להיות שלמה עם עצמה רק לרגעים כל כך מעטים? אני חושבת שגם ללאה התבלבלו קצת המילים והיתה צריכה לומר: " הכל בסדר, את יכולה להיות שלמה עם עצמך" היא ממלאה את עצמה בבוטוקס ובסרומים מפתיתים של זהב בשביל להיות מאושרת ולא מבינה שאם היא פשוט תהיה מאושרת עם עצמה כמו שהיא, היא לא תצטרך לעבוד כל כך קשה בשביל להראות צעירה, כי היא פשוט תרגיש צעירה ואז היא תקרין צעירה...
ומי שבאמת צעירה בחבורה זו טלי. היא לקחה את זוס ללמוד לרקוד לצלילי I did it my way"" שיוכלו לעשות "שואו" בחתונת הבוטיק הקרבה. אח"כ לקחה אותו "שגרירת ישראל בקוסמטיקה ביתית" לטיפול פנים על הספה. " זוס הוא מלך. מדינת ישראל חייבת לו ואני שמחה לייצג את מדינת ישראל" מכריזה השגרירה הנאמנה, בעודה מורחת אצות ושמה מלפפונים מעל עפעפיו של "קינג" זוס. היה נראה שהבחור ממש סובל מהמחווה הפטריוטית הזו, אבל זה עושה לה כל כך טוב לעשות לו טוב, וגם אין לו כבר כוח לזוז אחרי כל הריקודים האלה, אז שיהיה....
אח"כ הם קפצו לפגוש את ההורים. הם צעירים ממנו אבל בכל זאת הסכימו לאמץ אותו למשפחתם. הזוס הזה כזה חמוד, שאני בטוחה שגם ההורים שלי היו שמחים לאמץ אותו למשפחה. כשטלי מסבירה מה היא עברה עם אריק, על כל הבעיות הכלכליות והעזרה שההורים שלה נתנו לה בגידול הילדים, יש משהו כל כך נכון בלראות אותה עם גבר שדואג לה , מפנק אותה ומכבד אותה ולכן ואת מי זה מעניין שהוא יותר מבוגר אפילו מאבא שלה, מקסימום הם זכו בעוד חבר לברידג' על הדרך...
זו היתה תוכנית משפחתית במיוחד, בה זכינו להחשף בקשר בין הורים לילדים, סבים לילדים וסבים לסבים. בסוף הפרק אפילו קיבלנו סולחה- אבא של ענבר נתן עצה לגשת לניקול, או כמו שענבר קוראת לה- הפשיסטית, בגישה קצת יותר אנושית ולנסות לגרום לה להבין היכן היא טועה מבלי להתנשא מעליה.. אז ענבר המציאה סיפור (המצאה זה לא שקר לדבריה) על חברה פלסטינאית מסכנה, וכל זה בשביל לראות איך ניקולואי תגיב. ניקול כמובן התרגשה מהסיפור והציעה את עזרתה, וזה סיפק את ענבר מספיק בשביל לעשות סולחת שופינג... אבל הסולחה המעניינת באמת, ללא ספק תהייה, או לא תהייה, בפרק הבא בין טלי ולאה ולזה אני מחכה. אם חושבים על זה, לאה- פאן לי וטלי- ריקוד לי קורצו מאותו החומר, וביחד הן יכולות לגמרי להיות "גירל פאוור"! זה יהיה מוזר, זה  עלול לעצבן כמה מהמעושרות האחרות ואם זה יצור בלגן, זה בטוח יהיה בידור טוב עבורינו... אז מוכנות? היכון, הכן, צא!!!