יום שבת, 24 בדצמבר 2011

"וואנדר וומן" קיימת רק בסרטים

פרק מצויין בחיי המעושרות. אין כמו ריב טוב בשביל להוציא קצת אמת מכל חיוכי הבוטוקס המזויפים של הבנות.
אתי הזמינה לביתה את הבנות. אחרי מקרה הנקניקיות המצער הן החליטו שכל אחת תביא משהו...האחת הביאה סלט פסטה , השניה קרפצ'יו מ"התרנגול הכחול" וגברת ניקול הביאה שני גברים ממותגים בעניבות על שמה, עמוסים בשקיות ומגשים, שלאחר שיפרקו את הטובין ישרתו את הגברות הנכבדות כל הערב... מי לעזאזל מגיע להתארח בבית של אנשים אחרים ומביא איתו את הכיבוד? מלאה בכוונות טובות השלטתה על המטבח ואמרה:" בנות תשבו, תשתו יין, תנוחו ואני פה בממלכה..." מי מת והפך אותך למלכה?? הבנות היו בהלם, אתי לא ידעה מה לעשות עם עצמה האם להיעלב, האם להתעצבן, האם לרחם על הילדה הקטנה הזו שמשחקת בילדה גדולה בשביל לנסות להרשים את הנשים האמיתיות?
אף אחת לא אהבה את מה שקרה שם. אף אחת גם לא האמינה שניקול הכינה הכל במו ידיה, עמלה כל הלילה והגיעה כולה רעננה ומתוקתקת למפגש. ביננו אני לא מאמינה לרוב הדברים שיוצאים מהפה של ניקול, ולא בגלל שהיא שקרנית, אלא בגלל שהיא כל כך מפארת, מספרת, משתחצנת, מייחצנת שזה כבר יותר מידי בשביל להכיל או להאמין. היא כל הזמן מנסה להוכיח שהיא "ניקול כל יכול" ולא יתכן שאדם אחד, כל כך צעיר, יכול להיות כל כך טוב, בכל כך הרבה דברים. משהו פה לא מסתדר. הרי כולנו יודעים ש"וואנדר וומן" קיימת רק בסרטים (אפילו שהן קצת דומות...), אז בטוח יש פה כמה אפקטים מיוחדים ואולי גם איזו כפילה אחת או שתיים, אחרת אין לי הסבר לתופעה העונה לשם ניקול.
לא הספיקה ההשתלטות הלא הגיוני בעליל של ניקול על תפקיד המארחת, והיא וחוסר הטאקט שלה פיזרו אנרגיות שליליות בשולחן האוכל... זלזול מוחצן בסלט הפסטה הצנוע של דפנה והתעלמות מוחלטת ממרק הבצל של אתי. את לא יכולה גם להשוויץ בקציצות הפטריות, הסלמון הקטלני והממולאים המדהימים שלך ולזלזל בהשקעה של הבחורות האחרות, גם אם זו לא נחשבת בעיניך השקעה... מי בכלל יכול לעמוד בסטנדרטים של גברת ניקול ראידמן הנכבדה?? זה לא שניקול בן אדם רע, היא אפילו בן אדם טוב ומתחשב אבל אבל אין לה את המסננת הכל כך נחוצה בין מה שהיא חושבת למה שהיא אומרת. אמא שלי תמיד אומרת:" החיים והמוות ביד הלשון" ובמיקרה של ניקול, אם היא לו תיזהר, לא תישאר לה לשון, כי הן פשוט ישפדו אותה על מדורה מאולתרת בגינה של הגברת דודאי...
בינתיים בוילה לא פחות מפוארת עוברת גברת שנירר סאשן צילומי אופנה למגזין "גו סטייל". זה סופר קשה לאישה שהיא "פריק קונטרול" על כל קמט ונים בגופה, להשתחרר ולתת לצלם לעשות בה כרצונו, מבלי היכולת לדעת מה הולך לצאת מזה בסופו של מגזין...אבל לאחר שהצלם הבין שהוא צריך להיות החבר "החום" החדש שלה, היא השתחררה לחלוטין והיתה כמו ג'יזל שנירר בצילומים לווג שנירר. לא היה ספק שמאחורי לאה שנים של פוזות מול המראה ופנטזיות על שערי מגזינים מפורסמים. כל הכבוד לאישה הזו, היא פשוט מגשימת חלומות סידרתית. ובקרוב אפילו תגשים חלום בן 30 שנה לאכול חמין אצל הסלאבית הישנה חדשה – טלי סיני ריקליס...
דפנה החליטה לעשות בלאגן. היא היתה צריכה למצוא דרך אלגנטית שכולן יגידו לניקול מה הן חושבות עליה ( זה או זה, או לזרוק אותה לבריכה כי זה בלתי אפשרי לסבול אותה יותר) אז היא הציעה שכל אחת תגיד על השניה משהו שהיא אוהבת בה, ומשהו שהיא לא. אתי התנגדה, כי היא ידעה שזה לא יגמר בטוב, אז היא החליטה לתת לניקול "משוב" במקום להגיד לה משהו רע. היא אמרה לה לאפשר לעצמה להיות קצת בגיל שלה, כי בגלל הפער שיש בין הגיל הכרונולוגי שלה לגיל המצוי שלה, לפעמים היא מתנהגת כמו תינוקת. ואז נהיה ריב. דפנה היתה בשמיים ( טוב היא כל הזמן רוצה לגעת בשמיים הרי...). טלי הגיבה לטובת ניקול, אתי כעסה, ניקול פתחה את נושא התרומה שאתי לא רצתה להשתתף בה ונהיה שישו ושמחו ורק ענבר עוד לא התעוררה... ואז בשקט בשקט פתחה גברת "מלחמה ושלום" את הפה ואמרה: "אתי בחורה מאוד צנועה בכסף וניקול לא". כבר התעגעתי ענבר איפה היית עד עכשיו??  "אני לא צנועה בכסף"? שאלה גברת ניקולואי דיור ויטון ריאדמן. וענבר בתגובה שמה מראה מול ניקול ואמרה את כל מה שכל הצופים בתוכנית חושבים: ניקול מתעסקת יותר מידי במותגים. היא קונה רק מותגים, מדברת על מה שהיא קנתה, בודקת מה אנשים קנו ואפילו המוצצים של הילדה שלה הם של "דיור"... ניקול, שלא יכלה להוכיח שהיא צנועה החליטה שזה לא פייר שאתי תהיי צנועה והוכיחה שאתי גם כן לא צנועה (הכל עובר עליך וקקה בידיך- ממש גנון). ניקול לא מבינה שצניעות זה אופי, צניעות זה לא להראות כל הזמן מה שיש לך וכמה שיש לך, אבל הן לא מבינות שניקול לא גדלה כילדה עשירה, והיא בסה"כ בת 24 שפתאום טובעת בכסף, כאשר בפנים היא עדיין אותה בחורה שאמא שלה לא יכלה שנים לנגן בפסנתר כי פשוט לא היה כסף בבית. ניקול לא מצליחה להיות באמת מעושרת אז היא קונה לעצמה וקונה לכל העולם, מפנקת ומתפארת, כי אחרת היא אולי בטעות תחזור להיות לכלוכית בעיני עצמה ולזה והיא לא מוכנה.
הסוף היה מעצבן. ניקול יושבת באוטו, אחרי שהיא החזירה לכאורה את שני המלצרים שלה הביתה. היא מתקשרת לטלי לייבב על ההתנהגות של אתי. שמתם לב שניקול לא לבשה את אותם בגדים, לא ענדה את אותו צמיד ולא היתה עם אותה תסרוקת? כמה מבאס היה לראות את זה אחרי פרק כל כך טוב. אני אישית הרגשתי מרומה. אולי בסוף נגלה שיש להן תסריט שהן צריכות לשנן לפני כל פרק? אם רוצים להיות אותנטיים ולשמור על הצביון הריאלי בתוכנית אז קונטניואיטי (להמשיך בדיוק מאיפה שהפסיקו ולהקפיד על כל הפרטים) זה חוק בל יעבור. אבל בואו נתעלם מזה כי באמת היה פרק מעולה - אין דבר יותר טוב מלראות נשים פוסלות במומן נשים אחרות. אולי במקרה, כשהן צופות עכשיו בדיוק כמונו בתוכנית, הן לומדות על עצמן דבר אחד או שניים. אם כך, אז נעשתה פה עבודה מצויינת שאי אפשר לקנות בכסף... תתחדשו בנות.