יום שני, 27 בפברואר 2012

פצצת אטום באח הגדול

אביבית קיבלה בשורה שהיא מועמדת להדחה. זה היה כאילו היא קיבלה בשורה על מחלה קשה (חס ושלום) או גסיסה של מישהו אהוב. היא ביקשה ברכה מאבא שלה, בשביל להישאר בתוכנית – הרי זו בדיוק הסיבה שאנשים מבקשים ברכות מרבנים לא? כנראה שהברכות של האב והתמונה שלו - שהיא לוקחת עימה לכל מקום, כאילו זה לפחות הרב כדורי, עוזרות. לא רק שהיא זכתה להיות חלק מההדחה הכי מדוגמת בכל תולדות האח הגדול, לפי השמועות, היא גם זו שנבחרה לטוס לארגנטינה... "זה לא הוגן שבחורה שטחית כמו אביבית תקבל את כל התהילה הזו" התמרמרה סופי, שוכחת שקים אמר עליה את אותו הדבר בדיוק בגנות השטחיות, לא כל כך מזמן... שרי הוסיפה, שאביבית קיבלה בקלות כל דבר בחיים שלה... לא הייתי אומרת שלאביבית קל בחיים.  היא רוצה רק לרצות ולבלוט כל הזמן ונראה שהיא ממש לא שלמה עם עצמה. בחורה שטוב לה בעור של עצמה, לא משנה את המראה שלה מ- א' עד- ת' ולא חורשת על המראות בבית בכל רגע נתון. מה שכן נכון, זה שההפקה מובילה את אביבית על סוס ומרכבה ישירות לגמר, או שזה בגלל הברכות של האב, רק אלוהים יודע...
יעל ואביבית חגגו בחצי הנכון של הבית. הן אכלו  ארוחות גורמה, כן, כן, אביבית בפעם הראשונה אכלה ואפילו טרפה (טוב בטח, את האוכל השמן שלה היא לא אוהבת). הן קיבלו מתנות, מסאז'ים, שוקולדים והפתעות. יעל גם כן קיבלה מסר מהבית והן זכו לצפות בתעודת הזהות החומרנית ("אני לא אצא עם מישהו שמרוויח פחות מ- 50 אלף ש"ח בחודש") של אביבית. אבל מה לעשות שיש מחסור בזמן שידור ומלא חומרים... איזו משימה מעולה. בחצי האחד החברה לא ישנים, בקושי מעשנים, חיים על לחם עם חומוס, כאשר בחדר הסמוך הבנות עושות "מעושרות". מזל שיעל היא זו שבילתה עם אביבית, כי סער היה תולה את עצמו על איזו מצלמה, או מטביע את עצמו במפל השוקולד. אביבית חפרה ליעל, על עצמה כמובן, וקיבלה טיפול קואצ'ינג שספק אם יעזור, אבל גם אם היא הצליחה רק טיפה לחדור לה בין תוספות השיער, זה גם משהו.
אז מה הן ראו: אביבית ראתה שסופי כרגיל לא מפרגנת לה, שערן לא ממש חותך את הורידים בלכתה "הביתה", הוא יותר בכיוון של ורדים לגברת לירון. לגבי לירון, שתיהן הסכימו שהיא בחורה פסיכית עם הפרעת OCD. הן צפו בה מלכלכת על הבית ומנסה לשלוט בו. הן ראו איך הבנות מתקרבות ללירון ונוצרו שם שני מחנות: ה"לבנים" שרובם ממוצא רוסי וה"שחורים" (לא בקטע גזעני זה פשוט מה שקרה בבית) . תמיר הוא השוקו וניל של הבית - נע ונד מקבוצה לקבוצה. לירון ניסתה לרשת את תפקידה של יעל כאם הבית: "לא מאכזבים את אמא" אמרה לקותי כאשר עיניו נעצמו ממחסור חמור בשעות שינה. את תפקידה הלא מחמיא של אביבית לקחה על עצמה עינב. בכל מה שקשור בצווחות, זיוף שירים ודרמה, עולה התלמיד על המורה... כאילו שאביבית אחת  זה לא מספיק בבית .
הן חזרו לבית האח למורת רוחן של רוב הבנות " לא נורא נשלח אותה שוב הביתה" יאנה אמרה ללירון וסופי כשאביבית זהרה מאושר. עינב כמובן הגיבה גם ביציאה וגם בכניסה של אביבית כמו בלוויה וחתונה מתוך סרט ערבי- נמצאה הבחורה החדשה שאני לא מסוגלת לשמוע את הקול שלה בבית ומייד עושה מיוט או עוברת ערוץ. עינב עשתה בריף "מדוייק" לאביבית על כל מה שהתרחש בבית בלכתה, ולא שכחה לציין כל רגע: " ואני מדייקת בפרטים". זה כמו שמישהו אומר יותר מידי: " להגיד לך את האמת...", הרי זה ברור שהוא משקר. היא יצור מעצבן, ולא משנה לי אם היא בחורה עם הנשמה הכי טובה בעולם, אני לא יכולה לשמוע אותה יותר. אביבית חזרה עם כוחות מחודשים, היא העמידה את ערן על מקומו ("לא הספקתי לצאת ואתה כבר שמח ורודף אחרי לירון בכל הבית?"), לא נכנעה להתחנפות של סופי (אנחנו לא צריכות להיות חברות) ואפילו לא ירדה לרמתה של יאנה, כשזו נסתה להתחיל עוד ריב מיותר (היא CO2 - דו תחמוצת הפחמן, צ'ין צ'ין עובר..."). זו אביבית שעוד לא הכרתי ושמחתי להכיר. מיותר לציין שכל הביטחון הזה לא החזיק יותר מידי זמן כי בכל זאת מדובר באביבית...
לירון היא פשוט יצור בלתי נסבל ומהסוג הכי בעייתי. כשמסתכלים עליה אי אפשר להאמין שמדבר כל כך יפה יוצאת מפלצת. היא חיה את משימת החצי בחייה האמיתיים - חצי מורה פולניה, חצי פריחה/ערסית. ממש פיצול אישות. רגע אחת היא מבוגר אחראי רהוט, ומאוד חשוב לה איך הבת שלה רואה אותה בתוכנית ואת התוכנית בכלל, ושנייה אחרי היא פותחת ג'ורה, מלכלכת על הבית, מזלזלת בהם ועוד רוצה שיכבדו אותה. מי מת והפך אותה למלכת ישראל? יעל אמרה לערן שהוא סולח לה על ההתנהגות הזו בגלל שהיא יפה. יש עוד אחת כזו בבית- בעלת פרצוף של מלאך ופה מלוכלך וזו יאנה- האיום הרוסי. אז האיום הרוסי התחבר לאיום הפולני (המפוצל) נגד האיום המרוקאי. עוד מעט מגיע האיום הארגנטינאי ואז, או שתהיה מלחמת עולם, או שהן תחבורנה יחדיו להכין פצצת אטום על מנת להשמיד את "פצצת האטום"!
בחזרתה הביתה, קיבלה יעל טונה של אהבה. זה עשה לה רק טוב. אם לפני זה עוד חשבו בחוץ שהיא נחש, אז ההתנהלות שלה במשימה, הסבלנות כלפי אביבית והחלל הריק שהיא השאירה בבית (לא גברת לירון, לא הצלחת לרשת אותה בעודה בחדר הסמוך) הפכו אותה לדמות יותר אהובה. אני בספק אם היא היתה הולכת אם היו עורכים הצבעה מחדש ביום ראשון... אביבית לעומת זאת, אולי קיבלה צרפתית של החיים סוף סוף מצבי, אבל ירו עליה אש מכל הכיוונים האחרים. לא היתה שמחה כל כך גדולה מצד ה"לבנים" כאשר מלכת תשומת הלב באה לגנוב להם את אור הזרקורים. יאנה היתה חייבת למצוא סיבה לריב איתה שנייה אחרי שהיא התמקמה ב"נסטי". היא נכנסה לתוך השיחה של אביבית וסופי והביעה את דעתה מבלי שאף אחד ביקש אחת כזו. כשאביבית התעלמה ממנה, היא הלכה בבית כמו חולת נפש וצעקה "מה נסגר איתה? היא חיה באילוז'.." ואני שואלת מה נסגר איתך? את חיה באילוז'. ליאנה אין רגע דל. היא בעצמה סוג של אביבית רק מארצות הקור. היא חייבת אקשן, חייבת דרמה, עושה דווקא לקותי בשביל לעצבן, מפלרטת עם ערן בשביל תשומת הלב וכל הסיפור עם אביבית הוא פשוט מראה מתנפחת שלה. יאנה ואביבית יחד יכולות חופשי להקים חברה להפקת סרטים מצליחה בהוליווד!!! כל הסיפור שלה ושל קותי מעייף, לא מעניין, ובעיקר מיותר. הדבר היחיד שיוצא לקותי מזה זה קצת כושר - בזמן שהוא עושה הקפות של הספה בסלון או של שולחן האוכל כשהוא עצבני עליה.  התועלת של יאנה היא בלייצר עניין בבית, כי תכלס, בלי להיות ה"נופר של ג'קי" היא לא מכניסה יותר מידי עניין. לנו יוצא מהסיפור הזה רק להתגעגע לרומנים טלוויזיונים ראויים יותר...
זה לא ששאר מערכות היחסים בבית עושות לנו נחת. אחרי כל הבחורים שאביבית עברה בבית, לא מרגש אף אחד שהיא מאוהבת בצבי, כי גם עציץ חסון היה עושה את אותו אפקט. ערן הוא גם סוג של אביבית בזיגזוגים שלו. אולי הוא בחור טוב, אבל לא מעניין במיוחד ולא סקסי בכלל. בגלל שאין בחורים שווים בבית הוא חושב שהוא לפחות עתי שולברג. אז ערן, אולי יש לך סיכוי בחוץ להכניס כוכבת עבר מבוגרת ממך בעשור להריון, סבבה? אין לו באמת מתח מיני עם הבחורות בבית אבל יש לו מתח לא ברור עם סער... ועכשיו כשהם גילו ששניהם מתעטשים כאשר הם אוכלים שוקולד מריר (כן,כן תגלית מרעישה) אז בכלל זו תחילתה של... לא ברור, אבל כל דבר מעניין ואחר יתקבל בברכה!!!
תמיר הוא הלא שפוי הכי שפוי בבית. כבר כתבתי על הקסם, כבר כתבתי על התמימות , ברור שהוא משעשע, וברור שהוא חבר של כולם, אפילו שזה יכול להיות רק בגלל שהוא מפחד להגיד את האמת בדר"כ ונשאר ניטרלי. הוא כל כך לא מודע לאהבה שהוא מקבל בחוץ, כל כך לא מאמין שהוא יגיע אפילו לחמישיית הגמר שזה פשוט ענו ומקסים. מוקי חתולי, הוא העוף המוזר, חיית המחמד, הבחור ה"שונה", הדייר שהכי קל לאהוב בבית ולא משנה אם אתה ספרדי, אשכנזי, ימני או שמאלני, ובגלל זה הוא יקח את המיליון וקותי? יסתפק בפרזנטור של ביתר ירושליים.
אז ויקטוריה המתירנית הגיעה לבית השמרני וכבר באה להחליף בגדים אל מול המצלמות. "מזל" שהמורה נחמה (לירון) אמרה לה שבבית שומרים על צניעות... אם זו לא סיבה מספיק טובה לחרמני ישראל להדיח אותה, אז אני לא יודעת מה... היא גם אמרה לה ש"אין יזראל, נוו סקס, נוו, נוו, נוו". טוב שיש לנו את הרגולטור של ערוץ 2 - לירון, שתהרוס כל חלקה טובה של טראש טוב ומציצני שקוראים לו "האח הגדול 4". אולי תטיסו אותה כבר לחו"לון??
משפטים חזקים:
"יש לה שני אכזריים"- מבחינת קותי הגיעו לאחר 16 שעות טיסה, שני ציצים מארגנטינה לא בחורה.
אני אשבור את כל בית"/ "אני לא מוכנה לגור עם תתי אדם"/ "יש לי ג'ורה מפה ועד אני לא יודעת איפה"/ "מצידי שתשתין ותחרבן קטשופ"...- לירון ברגעים קסומים במיוחד... אין כמו חינוך טוב לבת שלך!!!
"אם היא מעדיפה להסתובב עם תמצית תה שיהיה לה לבריאות"- קותי מאחל ליאנה בהצלחה עם ערן. הוא לא מבין שזו תהיה ברכה... אולי אבא של אביבית יכול לעזור גם עם זה...
"הייתי פריחה וערסית..." לירון מספרת על גיל 17... הייתי???
אביבית:" כמה עולה קופון של פדיקור?" ערן:" 79 ש"ח + קפה ועוגיות" – הגבר הזה הוא חלומה הרטוב של כל בחורה!!!
"מי רוצה להיות יפה, אני רוצה להיות לגיטימי"- קותי לצבי, על תספורת ה"מוהיקן" הממש, אבל ממש, לא לגיטימית שלו.
"אשכרה זה פיצוציה בשבילה פדני"- צבי מנסה להבין איך יראו החיים החומריים עם אביבית. יש לו כבר פיצוציה בתל אביב, כל מה שנשאר זה לקרוא לה פדני...
"כשתרצי לדבר תבואי, אני אוהבת אותך"- סופי לאביבית. אם ככה היא אוהבת אנשים אז אני לא מקנאה בשאולי...
שרי: "אם היא היתה פעם גבר אז אני אסתדר איתה" ערן:" למה גם את היית פעם גבר?" שרי:" לא אבל היא בטוח אוהבת את עופר ניסים..." – יכול להיות ששרי היתה פעם גבר? זה יסביר הרבה כתפיים...
איתם מחטט במגרות לראות כמה אוכל נשאר :" טוב יש מספיק רסק עגניות, אבל מי אוכל פה קוואקר?"- או קי, רסק עגבניות עוד ניתן לזיהוי בחוש המישוש אבל שקית קוואקר??? יכול להיות שאיתם העיוור קצת רואה?? זה יסביר איך הוא יודע שללירון יש יופי עדין, שאביבית מתלבשת יפה וליאנה יש ראש גדול יחסית לגוף... עבדו עלינו???
ולסיום: " נראה לי עכשיו התחיל האח הגדול"- צבי פנה לבנים כשויקטוריה יצאה עם ביקיני- חוטיני בתצוגת אופנה מאולתרת שארגן לנו האח... ה"מורה נחמה" לא הצליחה לעצור את זה ואפילו השתתפה- פיצול חדש ופרוע של גברת לירון שעוד לא הכרנו?