יום חמישי, 24 במאי 2012

עפיפונים בשמי תאילנד

אני יכולה להבין למה הפקת הישרדות בחרה לצלם בעתיד הקרוב שוב "הישרדות סלבס" במקום הישרדות אנונימית. לוקחים חבורה של אגואים מנופחים שעפים על עצמם, ועורכים תחרות עפיפונים בשמי תאילנד. מה רע? הם רבים למי יש את העפיפון הכי יפה, הכי שווה, הכי מהיר, הכי חזק והכי אסטרטג... על הדרך עושים מעצמם צחוק - כי בכל זאת בואו נרגע, זה רק עפיפון, ואנחנו נהנים מכל רגע מביך על המסך...
עזאם עזאם, או יותר נכון עזאם זעם, קצת התחרפן. אני לא יודעת אם זה בגלל שלא עזרו לו לחפש את פסלון החסינות (הבחור לא צפה בהישרדות ever), אני לא יודעת אם זה כי תורג'י חומד את אנה- שלא אשתו, ולא אחותו, ולא בת דודה של בת דודה של סבתא שלו, ולמה היא נותנת לו ככה לגעת - זה לא מכובד... אולי בגלל שהשורש ז.ע.מ נמצא לו ועוד פעמיים בשם. אה, בעצם עזאם עלה על הבעיה:" זה בטח בגלל שאני דרוזי..."י כי בסופו של דבר כל הדרכים מובילות לזה שהוא דרוזי... מה שבטוח הוא, שהאיש הנחמד הזה, כבר לא כל כך נחמד ואפילו מאוד!!!
מי שמרוצה מכל הנזעמות הזו, זו גברת ענבל. לא ברור מה קורה עם הבחורה הזו, ולאיזו תוכנית היא חושבת שהיא הגיעה. "יש לי אינסטינקט הקאה מטורף", "אני עם בעיית נימול בידיים, הידיים נרדמות לי בעל כורחי"- בקיצור יש לה בעיית שקר כלשהו, שגורם לה פשוט לעשות מה שבא לה בלי להתחשב באף אחד. יושבים בצד, השור הזועם והברבי במילואים, רואים את הבחורה הזו עושה: "שוברים את הכלים ולא משחקים", ובכל זאת בוחרים להיות בצד שלה... ופה אני מאשימה את תורג'י. אני מאוד אוהבת את תורג'י אבל יש גבול ליהירות. הוא אומר למיכל - אם את לא שמה ענבל בהדחה, זו תהיי את זו שתלך, ומצפה שהיא תשאר בצד שלו? שלטון עריצות בממלכת העפיפונים? אומנם היא קצת פחות יפה, ולא בת 16 אבל יודעת משהו על העולם הזה... אז במקום להיות שפוטה של האחד, היא בחרה להגיש את המלוכה לאחרת, או כמו שענבל אומרת (טוב נו בערך): הקם לעופפך השקם לעופף את החברה שלו...
הם כל כך דומים שזה לא יאומן. הם כולם רודפי כבוד, רובם רוצים להוביל, אין אחד שלא רוצה לצאת תותח על המסך וכמו שענבל אמרה,והיתה צריכה להסתכל במראה תוך כדי: "גועל נפש אנושי". תורג'י מצד אחד מתייפיף ומדבר על חברות שבטית, אמת ואחווה, מצד שני מאיים על מיכל. עזאם עזאם רודף כבוד, אבל נותן מילה לתורג'י ומצביע עם ענבל (אולי השם הכפול גורם לדו פרצופיות...), ענבל זו ענבל, והיא משקרת אפילו את עצמה אם צריך. ואנה וענת דווקא בסדר בינתיים, כנראה בגלל שנעים ונוח להן שם בצילו של תורג'י. אני בטוחה שאם מישהו רק יעז לאיים על ענת היא מייד תהפוך לענת ענת ותראה להם: למי למי תמיד למי יש יותר כבוד! ואנה? כבר תפסה בעלות על המקום השני בפריים טיים, אז אני לא דואגת לה...
אצל הדאנגים הכל סבבה. יורדים על משה, וצופים בקרב חתולות... יוליה המתוקה, ניסתה להתקרב לנטלי- בכל זאת הן שתי הבנות/דוגמניות היחידות בשבט. פניה של יוליה היו לשלום, ופניה של נטלי היו...יותר מידי מאופרות לתוכנית הזאת, אבל זה כבר סיפור אחר (בכל זאת סלבריטאים אז הגניבו להם קצת מייקאפ ועיפרון לגבות של נטלי...). נטלי לא נתנה לה להשחיל מילה, דיברה אליה ממש לא יפה, ואז חגגה את יציאתה של הערסית מהבבושקה.גברת דדון, יוליה בסה"כ ניסתה להתאים את עצמה לרמה הירודה של השיחה, או כמו שאושרי הסביר כל כך יפה: כשעושים ניסוי ולוקחים בת ועוד בת, מערבבים ומשאירים באותו מקום לתקופה מסויימת.... יוצאת ערסית!!
הדו קרב, בסיום מועצת שבט שכל כולה ענבל, היה ארוך, ולא פשוט כמו שזה נראה לצופה מהספה בסלון. ענבל הדליקה אש חזקה מהר מאוד כמה פעמים, אך היא מייד כבתה – קצת כמוה לא? כולה רעש וצלצולים, אבל ברגע השיא - היא פורשת... אנה לעומתה, התקשתה מאוד להדליק את האש, אבל בסופו של דבר כל מה שהיה צריך, זה רק ג'יץ קטן יחיד ומיוחד בשביל להצית את הלהבה – ואני לא מתכוונת לתורג'י...
אז הלפיד/הפה של ענבל כבה (יש אלוהים בשמי תאילנד), העפיפון שלה ילך לאי התקווה (תנחומי להראל מוייאל) ובטי-ניום נשארו ארבעה עפיפונים ודרוזי עצבני אחד... אם יש מוסר השכל מכל הסיפור הזה הוא שעפיפון תלוי בידיים שמפעילות אותו, באורך החוט, ברוח ולא יכול לשרוד רק בזכות עצמו, אז תפסיקו לעוף על עצמכם, כי מי שעף לבד מתרסק לבד, ולפי איך שאיריס נראית, אי התקווה לא מסביר פנים לעפיפונים מפונקים דגם VIP...