יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

אבא בגמר, אבל פה זה נגמר...

"אני אעשה כל שביכולתי להגיע לגמר הזה"- אם יש דבר אחד שאפשר לומר על שגב, זה שהוא באמת עשה כל שביכולתו להגיע לגמר הזה, והכל זה אומר - ה כ ל! שגב איבד את זה. הגיע למשחק בחור חמוד, משעשע, עם עבר יחסית מפואר והווה ממורמר, שקיווה לבנות בעזרת התוכנית את העתיד. מה שהוא לא לקח בחשבון, זה שה"עתיד", הוא לאו דווקא להגיע לגמר בכל מחיר. העתיד הוא לא לרמוס את כולם בדרך לאיזה פרס, העתיד הוא לא לזגזג מצד לצד וללקק למי שכרגע אוחז במושכות המשחק, העתיד הוא שיעריצו את הדרך שלך, ופה אדון (אם אפשר לקרוא לו אדון) שגב נכשל ובגדול. מבאס אותי שאני צריכה לכתוב על האיש הזה דברים כאלה, כי באמת נראה שבחיים האישיים שלו הוא אחלה איש, אבל המשחק הזה חרפן אותו לגמרי. לדעתי במקום לבנות אותו מחדש, המשחק רק ריסק כל מה שנותר ממנו, וגג הוא יוכל לקבל קמפיין לסמרטוט רצפה או סוכריות על מקל.
מהרגע שתורג'י הגיע לביקור קצר, שגב נכנס לחרדות קיומיות משחקיות. הוא היה במין סוג של דיבוק או קריז לא ברור, מהלחץ לא להגיע לגמר. עומד לצידך בחור לא קטן, שנמצא איתך מתחילת המשחק. נכון שלא הייתה לכם ברית, נכון שהיו פעמים שחשבת להדיח אותו ושהוא חשב להדיח אותך, אבל מכורח הנסיבות אתה והוא נמצאים זמן לא מבוטל באותו המחנה נגד השלישיה או לפחות שני שליש ממנה. אני מבינה את הצורך להוציא את בוקי מהמשוואה, כי אם זה אתה או הוא, אז הגיוני שתבחר בעצמך. אבל יש איך לעשות כל דבר, וכרגיל אתה נכשל ב-"איך" ולא ב-"מה". ללקק לשתי בנות שעד לפני שנייה כעסת על ההתנהגות שלהן כלפיך? להשפיל, לרדת, לצחוק על חשבון ולעשות גגים על בוקי - כמו שעשית בעבר לחבר היקר שלך משה? זה פשוט כל כך נמוך שאולי פשוט היו צריכים להעביר את הצילומים לים המלח, כי לאן עוד אתה יכול לרדת? 
הכי הכי גרוע זה לעשות משהו ששגב ממש מתמחה בו - לדעת שמישהו בטוח הולך הביתה, ודווקא אז, לעשות כאילו הוא הולך להישאר. זה משחק ששגב אוהב לשחק עם עצמו כנראה, וזה מצחיק רק אותו - כמו רוב הבדיחות שלו...הוא עשה את זה ליוליה, במועצה לפני שהיא הודחה, כשהוא אמר לה שהוא מבקש שמחר היא תחליט עם מי היא הולכת הלאה במשחק. הוא עשה את זה לאושרי, סתם בשביל הכיף שנייה לפני שהוא שם את השם שלו. "בוקי, סיכוי מאוד גדול שהן מצביעות איתי שגב. תצביע אתה איתי שגב - מקובל עלי (תודה באמת), אני אצביע בוקי ונצא כמו גברים" אז קודם כל, לשניכם מאוחר מידי לצאת גברים במשחק הזה, או איך תורג'י הגדיר את זה יפה - " גם עשרים מליון לא יעשו ממך גבר". דבר שני, למה ההצגה הלא מוצלחת הזו? אפילו בעיניים לא הצלחת להסתכל עליו, ועוד להסביר במועצה שרצית לצאת עם בוקי גבר ולא להפתיע אותו? רצית שזה יהיה "פייר פייט"? על בוקי אפשר להגיד הרבה דברים, וכמה שהוא מלוכלך, בסבון שלך הוא ידע שאסור לו להסתבן...
אני סוף סוף מעריכה קצת את בוקי (עד הפרק הבא מסתמן, לפי הפרומו...) הבן אדם לא ניסה ללקק, לא ניסה להתחבר עם מישהו שלא רוצה להתחבר אליו, לא ניסה להתחנף ולהבטיח הבטחות. לעומת שגב- שלאורך כל התוכנית "אחד בפה אחד בלב", אז אצל בוקי הלב יוצא דרך הפה, גם אם רוב הזמן היינו מעדיפים שזה ישאר בפנים.
זה באמת היה הכי הגיוני שהבנים יצביעו אנה והבנות איתי או בוקי, וההכרעה תהייה לפי מבחן האש - זו הפרשנות האמיתית ל - "פייר פייט". זה כשמשחקים מול בני אדם, ולא מול חיות שרואות רק איך הן מכסות את המשכנתא, מקבלות שער ב-"פנאי פלוס" עם סיקור ב-"פינס", או לפי מה שהן אומרות: יושבות עם אוריקי על הספה והינה אבא בגמר... אז אי אפשר לצפות שהן תעשנה את הדבר הנכון. הן תעשנה את הדבר הנכון עבורן באותו הרגע, מבלי לחשוב על התוצאות... אז אוריקי אבא בגמר אבל פה זה נגמר!
משימה אחרונה בהחלט. הביאו ג'יפ שרק היה צריך לכתוב עליו "לענתי באהבה מאיתנו הפקת הישרדות"! אה מה מה - לענת נפלה השרשרת עם המפתח וזה מה שפתח את המשחק עבור נבחרת הגריאטרים, נבחרת העלובים והבחורה מנבחרת השחייה הצורנית. שגב, שלא רואה עצמו מצליח אלא אם כן הוא מזהה שמישהו אחר נכשל, ראה את השרשרת צוללת לה, והבין שזה הזמן לצעוק על העמוד ואולי זה יעזור לו להזיז את עצמו - "הכושר שלי בגד בי". רגע, בשביל שהוא יבגוד, לא צריך שיהיה אחד כזה? בעצם זה על אותו משקל כמו - " כוס עאמק היד החליקה לי", או "אם לא הייתי נתקע על העמוד הייתי מנצח" - אם לסבתא היו גלגלים אז היא היתה.... במקום הרביעי בהישרדות סלבס מסתבר...
אנה, שלא כל כך יודעת לשחות, ובכלל לא יודעת לנהוג, זכתה במשימת השחייה בג'יפ. אני רואה את זה ככה - נכון שזו היתה משימת ענת, אבל ענת כבר באמת בזבזה מלא מזל לאחרונה, בעיקר במשימת חזרתה למשחק מול תורג'י. אז מה לעשות קרה, ולענת נפלה השרשרת. אנה הצליחה לצוף לה ליבשה בחושניות ולזכות בג'יפ, אבל לפחות זה לא היה שגב שזכה. ועוד דבר, אם ענת היתה זוכה, אנחנו הישראלים שמעולים בחשבונאות בטח היינו אומרים לעצמנו: ענת כבר קיבלה את הרכב אולי ניתן לשגב את הכסף? בכל זאת יש לו את אוריקי... אני חושבת שזה שענת לא זכתה בג'יפ סגר לה את המליון. ומה יש? למה לא לפרגן לאנה בג'יפ שגם ככה סביר להניח שיעבור ישירות לידיו של תורג'י?? הכל נשאר בשלישייה.
אני יודעת שזה מוזר שאני לגמרי מוציאה את אנה מהתחרות וכאילו הקרב הוא בין ענת לשגב, אבל זה לא בגלל שלאנה לא מגיע, כי היא היתה שורדת מעולה שלא לכלכה את עצמה יותר מידי במשחק. היא וענת היו אמורות על פניו להיות באותו המקום בדיוק, אבל יש כמה הבדלים קטנים שעשו הבדל גדול - אנשים פשוט לא מתחברים לאנה. אני חושבת שיש בה איזושהי שחצנות ויהירות רוסית מובנית. אנשים לא אהבו איך שהיא דיברה על אחרים ואל אחרים רוב הזמן. אני חושבת שהיא לא הזיקה לאף אחד, ומבחינת תועלת? היו לה הרבה רגעים שהיא זו שניסתה להזיז מהלכים, אבל ענת, שעומדת לידה זקופה, רהוטה, רדיופונית ואסרטיבית, קיבלה את הקרדיט. לאנה מגיע להיות לצד ענת בגמר כי היא היתה שם בשבילה לאורך כל הדרך. זו היתה חברות אמיצה של שתי נשים שלא הכירו לפני ופשוט התחברו למרות ובזכות מה שקרה סביבן... אנה לא ניסתה לקחת לענת את אור הירח באי. יש משהו מאוד אצילי בזה שהיא איפשהו ידעה שענת היא המנהיגה והיא על תקן יד ימין שבלעדיה ענת לא היתה כאן, אבל את המליון אפשר לקחת גם ביד שמאל!! לזכות בג'יפ כזה, זה כמעט כמו לזכות במליון לאחר ניכוי מס, ובואו לא נשכח שאנה יוצאת עם פסלון קטן משלה הביתה, כזה שלא בוקי, לא שגב ולא אף אחד מחברי השבט יוכלו לגנוב לה... ואהבה שווה יותר מכל מיליון!
ענת היא משהו מיוחד. מרגע החטיפה של הפסלון מידיו של עזאם בתוכנית הראשונה, היה ברור שזה הולך להגיע לגמר. היא חברה לברית מצויינת, עשתה הכל בשביל אותה הברית. גם כאשר היא כמעט הפרה את הברית, זה היה כי תורג'י קצת התחרפן וכל אחד אחר מזמן היה מעיף אותו לאלף עזאזלים. כשהיא היתה חלק פעיל במבצע ההרדמה של עזאם, היה ברור שקשה לה כי היא הבינה שמדובר בנפש של ילד ושהוא הולך להיפגע מזה. כולם עשו דברים לא יפים במשחק, אבל ענת עשתה זאת בצורה הכי נקייה - עד כמה שאפשר להישאר נקי במשחק הזה (תרתי משמע). הרי אם אתה לא משחק אתה לא קיים, ראה ערך יוליה ואושרי, שנחו על זרי ערכים וזה הוביל אותם ישירות לוילה (תכלס הכי שווה בוילה...). ענת גם ידעה להתנצל ולהודות בטעויות שלה, שזה משהו שבקושי קרה העונה הזו ובכלל. תוך כדי משחק לומר טעיתי זה אומר הרבה על בן אדם. גם אם זה נראה כאילו היא עשתה את זה מול המושבעים בשביל לקבל קולות, אני מאמינה שבוקי קיבל את ההתנצלות שלו מחוץ לעדשת המצלמה, ולא בטוח שענת קיבלה התנצלות מהצד השני. שלא נדבר על זה שענת זכתה ברוב המשימות בתוכנית... בקיצור ולעניין, ענת היא השורדת מספר אחת בתוכנית. בגמר הנשי הזה, אישה אחת חייבת לנצח, ולא, אני לא מדברת על איתי שגב...
תורג'י, שהיה בטוח שהוא עדיין חלק מהמשחק, החליט לתת הצעות יעול מהיציע וגם לומר את דעתו הכנה על המתמודדים – מה שלא כל כך מתיישב עם הפורמט, אבל כבר הבנו שהפורמט הוא רק בגדר המלצה בהישרדות "מייד אין יזראל"... תורג'י המליץ להשאיר את בוקי ולשחרר את שגב אבל זה היה מהלך אמוציונלי. שגב נשאר, כי ענת ואנה חשבו באופן רציונלי, שעדיף שמישהו כזה יהיה לצידן בגמר. אם בוקי היה נשאר, הוא היה בטוח מקבל את קולות הגימלאים ותנו לחיות לחיות. ועכשיו ברצינות, אם בוקי היה נשאר, היה מאוד קל לסלוח לו על הרבה דברים לא יפים בשם המשחק, ולראות את הבוקית - הזקנה החביבה, מאותה גריאטרית, על כיסא הגלגלים מלא בחול וחלודה, שכנגד כל הסיכויים התגלגלה לשם...לכן בוקי לא בגמר. לשגב אסור לזכות. הוא לא האנדרדוג, הוא מקסימום באמת הכלב על הדשבורד בג'יפ החדש של התורג'מנים... ואם הוא זוכה, אז אני חושבת ש"רשת" - שגם הם "גנבו פסלון" לערוץ 10, אולי פשוט יקראו לעונה הבאה הפקרות במקום הישרדות...