יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

ראי ראי שעל הקיר...

היו היתה שלישיה חזקה באי קסום בתאילנד הרחוקה - שלישיית המקובלים של האי. כולם קינאו בקשר החזק של השלישיה. הם היו הכי חזקים פיזית, הכי מגובשים, היה נראה שהם אפילו לא צריכים מילים כדי לתקשר בינהם. שאר חברי השבט התחלקו לאלה שרצו להיות כמותם או לפחות לחבור אליהם, ולאלה שרצו לפרק אותם ולתפוס את מקומם בראש הפרמידה. יום אחד הילד השמן והילד הכי לא מקובל החליטו שהם עושים הכל בשביל להפריד את השלישיה. הם חשבו שאם הם יצליחו אולי יתהפכו היוצרות והם יהיו הילדים המקובלים, שסוף סוף גם עליהם יכתבו "בפנאי פלוס" וגם הם יוכלו להגיד "היי גיא". מה שהם לא השכילו להבין, זה שבשביל להיות מקובל לא מספיק להפריד בין שלושת המקובלים. בשביל להיות ממקובל צריך להביא איתך משהו אחר- קלף חזק, משהו to look up to...אז הם אולי הצליחו להדיח שניים מהשלישייה אבל עדיין רחוקים אלפי שנות אור מבאמת להיות "דורון מלך האי"!
כעיקרון יש בזה משהו מקסים שהילד הלא מקובל של הכיתה הופך פופולארי. מישהו מגלה שיש בו משהו, הוא מתחיל פתאום להתלבש יותר מגניב, יש מצב שהוא קיבל במבחן ממש חשוב 100 וכולם מבינים שלהיות חכם זה ממש cool, אולי מלכת הכיתה נדלקה עליו...  אם איתי שגב באמת היה הילד הלא מקובל, התמים והחמוד, שמה לעשות לא השתתף בסרט "בופור", ומה לעשות ז'וז'ו חלסטרה הוא "מר טלויזיה" כיום והוא יכול רק לעשות עבורו חלטורות. אם הוא אותו אחד שתמיד הגיע רק ליד, תמיד כמעט כזה שראה את הבאר אך לא זכה לשתות ממנה, אז אני הייתי הראשונה לברך על נוכחותו בגמר ומאחלת לו גם את המיליון. אבל איתי שגב הוא לא הילד הזה. איתי הוא הילד הלא מקובל המעצבן, הלקקן והתחמן עם הנזלת! מצד אחד מנסה להצחיק את כולם בשביל לקבל אהבה ותשומת לב, אפילו שרוב הזמן זה עצוב כמה שהוא לא מצחיק, מצד שני מספר סיפורים לא יפים על המקובלים בכיתה ומנסה כל פעם מחדש להנהיג מרד. הילד שילקק למקובלים ויכין להם את שיעורי הבית אבל ידאג להלשין למורה שאותו אחד העתיק. כזה שכל חייו סובבים סביב הרצון להיות מקובל שהוא שוכח על הדרך להיות בן אדם קודם כל... ולכן לא מגיע לו! ואם כבר הוא הצליח להתברג לאזור המקובלים, אז למה הוא מביא איתו את הילד השמן?
"אנחנו הגיבורים האמיתיים של הישרדות, הגיע הזמן שהאנדרדוגים ינצחו"... בוקי ואיתי הם לכאורה הפתעת העונה. הם לא הפתעת העונה כי הם ניצחו משימות, הם לא הפתעת העונה כי הם תרמו לשבט, הם הפתעת העונה כי השלישייה החזקה היו שאננים וחשבו שהם כבר בחופשה בקופהנגאן, אחרי הזכיה במליון, והצלמים, הם פשוט החברה של גיא פינס שבאו להנציח את חגיגות הניצחון... הם היו בטוחים מידי שכולם בכיס הקטן שלהם והאסטרטגיה נשארה בכיס הקטן של התיק של ענת ביחד עם פסלון החסינות. ולכן, היום שגב ובוקי צוחקים, שרים וחוגגים: "אנחנו נשב על הים והן תעשנה אצלנו אודישנים"- בוקי חושב שאת היהירות והשמחה לאיד שלו ושל שגב לא רואים בטלוויזיה."אני שהייתי המובל לטבח פתאום הופך להיות הרועה. אני הכי חזק עכשיו. אני אחליט מה יקרה. אני מוביל עכשיו... אווווו מה יש? תמחאו כפיים, תפרגנו" אתה בטוח שאתה איתי שגב ולא איתי תורג'מן?? איך שגלגל מסתובב לו...
עונה שלמה שגב לא מנצח משימות, הרגל שלו רועדת, היד שלו כואבת ופתאום היו לו מליון סיבות לקבל כוחות, פתאום יש מאין... מה שכן, אם בתחילת העונה היו משימות פיזיות שדי ברור שרק החזקים יכולים לשרוד אותן, אז לאט לאט יש משימות שההפקה מתאימה לזקנות ממחלקה הגריאטרית שנשארו שם, משימות של נטו מזל! מבוך? להעביר ארבעה חיילים בתוך מבוך?? זו משימה לפיינל פור של הישרדות? זו משימה של ערוץ הילדים אולי ובגלל זה מלך הילדים בדימוס ניצח!
במשימה צעקתי כאילו אני צופה במשחק כדורגל. עודדתי את אנה , כססתי ציפורניים וצפיתי בסמרטוטשגב עושה את הבלתי יאומן ושוב מנצח (מבוך??). "השילוב שגב בוקי בשלב כזה של המשחק זה החומר ממנו קורצו מנצחים בהישרדות. אחרי שזרקנו את תורג'מן הצ'חצ'ח לכלבים אנחנו גם נשלח את אחת הבנות הביתה..." בוקי ברגע מקסים של תעופה על עצמו. כל הזמן רק מדברים על זה שכולם לא מדברים יפה על בוקי, ושוכחים איך בוקי מדבר על כולם. צ'חצ'ח, פרח, ערס, פושטק ופישר קטן ומושתן - זה רק חלק קטן מהשושנים והורדים שיצאו לבוקי מהפה. לאורך כל העונה בוקי מזלזל בחבריו לשבט, מנבל את הפה, מקלל ופתאום קם שגב יפה הנפש, שלא טמן את ידו בקוקוס, ומחליט ב"נאום בחירות" להסביר למושבעים כמה זה low לדבר ככה לבוקי (טוב נו הוא חייב עכשיו ללקק למושבעים). ענת לא נשארה חייבת, והזכירה לו, למקרה שהוא שכח, כמה הוא לכלך על בוקי מול פניו ומאחורי גבו. אבל שגב בגמגום - כאילו תמים אך מאוד מחושב, הצליח להסית את תשומת ליבם של המושבעים לאיזה שקר כלשהו וכמובן לאוריקי, כי אוריקי זו מילת הקסם שתמיד עובדת לו. "ראי ראי שעל הקיר, מי השורד הכי מכוער בכל הישרדות 6??"
העם הצופה בהישרדות לא ממש אוהב אף אחד מהמתמודדים שנשארו אבל עדיין יש חלוקה ברורה בטוקבקים בין הצילייגרים לשלישייה. אלה שאוהבים את הצילייגרים מעוטי היכולת, קצת מרחמים עליהם. אומרים שכל הכבוד על כך שלמרות הכל הם הצליחו להגיע לרביעייה, ומצדדים בכך שכל האמצעים כשרים במשחק כמו הישרדות. אלה שאוהבים את השלישיה, לא אוהבים אותה כי הם איזה עילוי. לא אוהבים כי הם נחמדים או משהו כזה, כי הם ממש לא. אוהבים אותם כי הערכים שלהם והצורה בה הם רואים את המשחק הם שונים לגמרי. אז מי שבעד שינצח מישהו ששיחק אותה תמים, מסכן ולוזר אבל היה נחש, שהיה משרתם של שני האדונים, אבל שם להם רעל בכוס תה של לפני השינה, ומי שבעד אותו אחד שעשה מהלך מבריק הישרדותית, אבל עד השנייה האחרונה לא עמד מאחוריו, אלה ניסה רק לתרץ, לשקר ולטייח את המעשה. מי שרוצה שאחד משני אלה יהיה דוגמה לשורד שיחשוב טוב מה זה אומר לגביו... אני אישית לא הייתי מציעה חברות לתורג'י אנה וענת אבל אנחנו לא מדברים פה על חברות, על מי פלצן יותר או פחות, ולמי יש אגו בשמיים, כי תכלס כל אחד מהמשתתפים בתוכנית בשלב זה או אחר במשחק השתן טס לו למוח והוא לא ראה אף אחד ממטר. אני רוצה שינצח בהישרדות בן אדם שהצליח לשמור על ערכים, שהצליח הכי פחות לשקר, לא בגד בחברים שלו, ניצח במשימות קשות כמו שורד אמיתי, וכן, זה יהיה נחמד אם הוא גם ידע להדליק אש ולפתוח קוקוסים כמו גבר! כי מה לעשות זה הבייסיק להישרדות... המנצח שלי בהישרדות הוא מישהו שאם היו לי ילדים הייתי רוצה שהם יעריצו אותו  כי הוא חזק, הוא חבר טוב, הוא אסטרטג והוא שורד אמיתי.
אחרי עונה כל כך טובה, כל כך לא צפויה וכל כך מעניינת מבחינת ההתנהגויות של בני אדם בכל מיני סיטואציות, יבאס אותי לצפות בגמר עם שני הלוזרים האלה, שעוד רגע מביאים להם לשם קריוקי לשיר את הגלגל המסתובב שלהם. "אני רק רוצה להגיד שאני באמת לא רגיל שפתאום יש לי "כוח" ואני נשבע במשפחה שלי (שוב תרגיל אוריקי) שאני עדיין לא יודע מה לעשות..." כמה מגלומני. למה לא פשוט לשתוק אתה וה"כוח" שלך, להחליט את ההחלטות שלך עם עצמך ולא לבוא ושוב לדבר על זה שיש לך כוח! הבנות ישבו בים, עד שהיה להן עור ברווז, בגלל שהן לא רצו להתמודד עם זה שלהן היה את הכוח. דבר אחד יאמר לזכותו של אדון שגב - הוא סיבן טוב טוב את הדרך לגמר. כנראה במקום כל כך מלוכלך כמו הישרדות כל סיבון התקבל בברכה! מעניין אם המושבעים, שכבר עברו מקלחת אחת או שתיים, עדיין יתבלבלו למראה סבון...