יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

גמר הישרדות: הקומדי סטורי של איתי שגב

בריאליטי, לכל עונה יש גמר. בכל עונה זה רגע השיא לו כולם מחכים, ומקווים שהפייבוריט שלהם ינצח. כמעט תמיד יושבים שם שני ניגודים. זה שאתה הכי אוהב וזה שאתה הכי לא. מצד אחד מה שחיובי בזה, זה שאתה לא מרגיש שאתה צריך לבחור צד, כי הבחירה מאוד ברורה. אבל מהצד השני, או שתהייה ממש שמח בסוף או שתהייה ממש עצוב. הסיכויים הם "פיפטי פיפטי" - כשהקהל בבית מצביע, אבל כשאתה מכיר את המושבעים - אחרי עונה שלמה שצפית בהם, אתה יכול לצפות ש"הכושי לא ישנה את עורו" הוא מקסימום יתקלף - בכל זאת עונה שלמה בשמש, אבל מהר מאוד הוא יחזר לעצמו ויצביע שגב!
שגב זכה. זה היה צפוי. כל העונה היתה הכי לא צפויה שהייתה איי פעם, לכן היה הכי ראוי שהגמר יהיה גם כן לא צפוי. ובכל זאת, כל הגמר כולל - המריבות, ההאשמות, הקריאות מהקהל, הכל היה כאילו נכתב מראש... אני מאמינה שיש הרבה אנשים שישבו להם בבית ושמחו. אותם אנשים שסובנו ע"י שגב וקנו את המשחק שלו. כן, כן היו כאלו שחשבו שהוא ראוי. לא אני, ולא רבים מחברי ומכרי נפלנו ב"קומדי סטורי" הזה. אני וכמותי, מאוד התבאסנו לראות אותו תופס את פניו כמו ילדה, וכל שנשאר לענת לעשות הוא לפרגן לו בחיבוק ונשיקה. ענת היתה צריכה להיות זו שקוראת לבנה ולאחותה לבמה! ענת היתה צריכה לקבל את הצ'ק! ענת היא השורדת האחרונה שלי! נניח שהתואר היה - החנפן, המעצבן, הלקקן, הלא יכול לשרוד דקה על אי בודד בלי ״אישה״ לצידו האחרון, אז יכולתי להבין. אבל "השורד האחרון"? לבחור הזה העניקו את התואר השורד האחרון? זה פלאשבק לא נעים לרגע בו זכה אריק בהישרדות והתביישתי לצפות באותו גמר מביך. מזל שלא יכולים להגיד שצורה לנו כבני אדם, שזה מה שאנחנו בוחרים כמודל לחיקוי לילדנו, או תחפושת לא מחמיאה לפורים הקרוב...לא אנחנו שהכתרנו את דורון למלך האי. הפדיחה לא עלינו. היא על אותם "וי. איי. פיכס", שנתנו לאגו שלהם ולרגשות הנקם וכמובן הנחיתות, להשתלט על ההיגיון ומה נכון ולא נכון. וכך במקום בראוי בחרו בבזוי, וכמה שזה היה צפוי, עדיין לשמוע:"השורד האחרון הוא איתי שגב", זה פשוט הזוי!
זה התחיל בכניסה של המפודחים – כל אלה שעפו טרם זמנם מהמשחק, ובראשם הגברת גבריאלי, שהציגה גזרה משובחת ועוד אחרי הריון, אבל אי אפשר לשכוח לה את הפרק הקודם שבו היא לא הפסיקה לרדת על שתי הבנות שכן נמצאות עכשיו בגמר, במקום להוריד בפניהן את הכובע. בכלל הפרק הקודם צעק כולו - יש לשגב חברים בחדר העריכה. הביאו להעיד ולנתח את המשחק, שתי חתולות קנאיות שהשמיצו באדיקות את הבנות ושיבחו את הבחור כאילו הן לא שמו לב שלא ממש מדובר בבחור... כל התוכנית היתה קמפיין להוד שגבותו! נוסיף לזה את "ז'וז'ו חלסטרה" שיצא מהבוידעם ביחד עם "יש לי שי לי", והינה לנו קמפיין נוסף הפעם ב"גיא פינס"- זה כבר ליקוק בסדר גודל ארצי!
לאחר מכן נכנסו המושבעים: עזאם, בורוד של מטרוסקסואלי מתחיל. אושרי, בצעיף ורוד של מטרוסקסואלי מתקדם, ואז נכנס מלך המטרו - תורג'י, באטיטיוד של -אני לא פה מרצון, אז תעזבו אותי באמא שלכם. בוקי נתן כניסה במגה פוליטיקלי קורקט, עם חולצת מציל ערוץ 10. ואז הגיע תורה של שלישיית הגמר להיכנס על השטיח האדום בבריכת הסולטאן, שבקרוב ישנו את שמה לבריכת הסמרטוטן...
מועצת הגמר היתה מהממת. נכון שהמטרה היתה לשאול את השלישייה שאלות לגבי המשחק שלהם, אבל בכל זאת מדובר בעונת העפים על עצמם, אז רובם הכניסו את עצמם לשאלה ולא ממש ניסו לתהות על קנקנם של שלישיית הגמר כשחקנים במשחק: אושרי למשל, עדיין עסוק בבגידה. הוא בקושי אמר שלום לאנה על האי, אבל היא בגדה בו וזה מה שמעניין אותו. משה, היה עסוק בלהכניס למלכת הכיתה. משה יקירי, אנה לא אשמה שיש לך רגשי נחיתות עוד מימי הגן. חשבת על זה שאולי לא ידעת איך לגשת לדבר עם אנה, כי מפחיד אותך להתקרב לנשים מסוגה? ענת הכניסה לו יפה והחזירה אותו למציאות המשחקית, כשהזכירה לו שלא בוחרים שורד לפי קור וחום אנושי. אם כבר ככה אתה בוחר משה, אז יש מצב שעדיף אישה קרה והתנהגות מתנשאת ממלכת הכיתה, על חבר שנתן לך בעיטה! הכי עצבנו אותי השאלות המטומטמות שנשאלה ענת על החסינויות. "לא הייתם מגיעים לפה בלי כל הוטואים וכל החסינויות" צווחה נטלי שקצת התבלבלה ושכחה שבדיוק בשביל זה היא אכלה ג'וקים קריספי ומעיים של צפרדע... היתה סוג של התעללות באנה, כי כמו שהם לא הבינו מה בדיוק היא עשתה שם כל העונה, הם גם לא ממש ידעו מה לשאול אותה. קצת ריחמתי על אנה באותו הרגע, כי היא באמת היתה יכולה להיות במעמד הרבה יותר גבוה בעינייהם ובעיניי כל הצופים, אם לא היתה לידה בחורה כל כך דומיננטית וחזקה כמו ענת. בשם החברות הזו אולי, היא תמיד העדיפה לקחת צעד אחד אחורנית, וענת יפה מאוד ידעה לקחת צעד קדימה. ולא, אני לא חושבת שאנה ותורג'י דחפו את ענת לשם, היא ידעה לחטוף את זה מהרגע הראשון במשחק. הגדולה של ענת, היא בעצם ה"רואה ואינו נראה" של אנה. היופי הוא, שהן חיו עם זה בשלום ואני שמחה שכמה שאלות עלובות לא גרמו לחתול שחור לעבור ביניהן, ולא, אני לא מתכוונת לתורג'י...
היה נראה שהמושבעים קיבלו קצת שכל בווילה והבינו מי זה שגב ומה בדיוק קרה פה בין ליקוק לחנופה. הם שאלו אותו שאלות קשות. אפילו נטלי- בת הברית, עשתה לו בית ספר. טוב כמובן כמו רובם היא חשבה על עצמה ועל העלבון האישי שלה:"בחרת לחבור לשתי נשים שהדיחו אותי?". שגב התבלבל כהרגלו, וגמגם על אותה נוחות להגיע לגמר עם שתי הבנות: "מה אכפת לי, אז הינה אני מגיע לגמר", ושוב הוכיח שכל האמצעים כשרים גם עם זה פוגע בחברים... ובכל זאת הם שכחו לו גם את זה. "זה מדהים שאתה יושב פה וחלק מהגוף שלך, שזו הלשון, עדיין תקוע בישבנים של חלק מהאנשים שיושבים פה"- בוקי במועצה עדיין כועס על שגב ומזלזל בדרך בה הוא בחר להגיע לגמר. " האם המסר שאתה מעביר לבת שלך הוא, תגיעי למליון שקל בעזרת לקקנות, חנפנות, ללא עמוד שדרה, אבל תגיעי לפה?" שאל בוקי את שגב. ואני שואלת את בוקי - האם המסר בזה שהצבעת לשגב הוא זהה? כנראה קמפיין שלם של בוקי נגד תורג'י, השכיח ממנו את כל הדברים שהוא חשב על שגב, כי אחרת אני לא יכולה להבין איך איש שמצד אחד מגיע עם חולצה "ערוץ 10 חייב לשרוד" לא השכיל להבין שענת הראל חייבת לזכות!
ההצגה האמיתית היתה בשידור החי כאשר העפיפונים המפוצצים באגו התחילו בחיסול חשבונות. נטלי היתה חייבת לנסות להכניס לתורג'י ואושרי על ההתנהגות המתנשאת שלהם לאנשי השבט. היא שכחה איך היא התייחסה ליוליה כמו אשפה ולבוקי כמו משאית זבל. אני שמחה שלתורגי ואושרי היתה ההזדמנות להסביר את עצמם - שני חברים שנפגשו אחרי שהפרידה ביניהם גדר תאילנדית, ועשו קצת צחוקים ושטויות משלהם. נכון, זה היה באמת נראה כאילו הם צוחקים על חשבון כולם, אבל הם סה"כ צחקו בקול רם על העולם.... צדק אושרי שאמר שבחיים החוץ משחקיים, צחוקים, הומור וחברות טובה, זה כוח שמושך אנשים לבוא אליך, ובמשחק, החיבור החזק שלהם היווה איום גדול על כולם. אף אחד לא שם לב שבו זמנית, אותו אחד ששיחק אותה הידיד ההומו של הבנות, הוא הסכנה האמיתית. אגב אם זו היתה האסטרטגיה היחידה של שגב, יכול להיות שעוד הייתי מחבבת אותו, אבל הוא זיגזג בין אסטרטגיות ונע בין הידיד ההומו, לליצן החצר על חשבון משה ובוקי, למלך האי שבוגד בברית שלו עם אושרי, לגבר גבר (עאלק) שלוקח את זה ההוא שהוא לא סובל לשופינג זוגי. אם יש דבר שמטריד גם הומואים וסטרייטים פה אחד, זה קוקסינלים!
איך אפשר בלי נאום לאומה של אותו אחד שתרם למדינה, ימשיך לתרום למדינה, הבן שלו מתגייס לצה"ל, יש לו גם סמארטפון וחברה בשם ענבל גבריאלי. עזאם עזאם הוא איש מיוחד ללא ספק, ומזל שהיתה את ווילת המושבעים, כי שם גיליתי כמה הוא נשמה טובה שפשוט עברה שטיפת מוח דרוזית בכל מה שקשור בכבוד, ואם הוא לא מקבל את מנת הכבוד שלו, מתעוררת המפלצת ודורשת אותו. חשבתי שעזאם יתעלה על עצמו עכשיו שהמפלצת רדומה ושאושרי הפך לחברו הטוב בווילה. חשבתי שהוא יראה את הפרקים ויבין כמה היה קשה לענת לפגוע בו בסופו של דבר. אבל עזאם זעם סולח אך לא שוכח, וענת שילמה את מחיר ה- על -א -קזאם... לא קצת יקר 750 אלף ש"ח? בחייאת יא עזאם?
הכי גבר הערב היה תורג'י. הוא ישב בחוסר חשק במושבעים. שמע את החפירות של נטלי על התדמית ועל מידת הכוכבות, היה צריך לשבת ליד אותו אחד שמנהל קמפיין נגדו כבר כמעט שנה בפייסבוק, קיבל בוז מהקהל - שמסתבר שרובו היה מכפר מע'אר וערוץ הילדים, ועדיין שמר על קור רוח. הייתי בטוחה שהוא יתפוצץ בשלב מסויים, אבל כנראה שכשהוא לא רעב הוא יותר שקול, ושהאהבה לאנה עושה לו רק טוב. אולי, גם הוא הבין, שכל הקמפיין הזה נגד "התופעה ושמה תורג'מן", וכל המשמעות שיש לקיומו בחייו של בוקי, היא רק כי בוקי היה מתתתת להיות תורג'י!!!
"תודה לכל מי שידע לראות שלפעמים פרגון, טוב לב, אמת וכנות זו לא בהכרח חנופה" אמר שגב בנאום הניצחון. צודק, אבל זה לא המקרה בבית ספרנו!  הוא היה צריך להודות למי ש- ליקוק, חנפנות, להרגיש גדול על חשבון אחרים, לצחוק ולזלזל בחברים, לשלוח חבר לשרת שבט שלם בשם ה"אהבה", להעדיף אויב על חבר בשביל להישאר המשחק, לחבור לשתי בנות שהדיחו את בת הברית שלך- אלו אמות המידה שלהם לשורד האחרון! עבורי הגמר הוא לא סוף התוכנית ,כי כל כך נהנתי העונה, וכל כך היה לי מר לראות את הניצחון הלא נכון הזה. בשבילי ענת - היא הכוכבת של התוכנית - השורדת האחרונה! אנה - היא יד ימין שאי אפשר בלעדיה. תורג'י - אותו אחד שכולם אוהבים לשנוא, אבל יודעים שבלעדיו פשוט לא היתה תוכנית! נטלי -היא הביטץ' שכל תוכנית חייבת. בוקי - האנדרדוג שהפך להפתעת העונה. יוליה – הנסיכה. משה – הבדיחה. ואושרי? פשוט אושרי ולי זה מספיק! תודה לכולכם על עונה נפלאה. תודה שהייתם לי חומר לכתיבה. לשגב אני מאחלת מזל טוב ובעיקר לאוריקי הקטנה, כי בסופו של דבר זה רק משחק, ועכשיו מתחילים החיים האמיתיים, ות'כלס, אכתוב מה שאכתוב, אחשוב מה שאחשוב, הוא זה שצוחק כל הדרך אל הבנק, ומעניין לו את ה.... חשבון בנק, מה אתם או אני חושבים עליו...
להתראות בעונה הבאה J